Λογοκρισία στο διαδίκτυο

stop logokrisia diadiktyo
Δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης

Σήμερα, 12 Μαρτίου είναι η Ημέρα Ελεύθερης Online Έκφρασης (κατά της Λογοκρισίας στο Διαδίκτυο)!

Τι ειρωνεία λοιπόν να λαμβάνουμε ακόμη και σήμερα e-mail και τηλεφωνήματα παραπόνων από επιχειρηματίες σχετικά με αναρτήσεις μελών του Forum. Όχι  για αναρτήσεις που κάποιο μέλος τους βρίζει ή που κάποιο μέλος παραβαίνει κάποιον από τους κανόνες του Forum. Τέτοιες αναρτήσεις θα είχαν ήδη αναφερθεί από άλλα μέλη και πιθανότατα θα είχαν πέσει στη αντίληψή μας με κάποιο τρόπο. Λαμβάνουμε e-mail ή τηλεφωνήματα παραπόνων γιατί σε κάποιο μέλος δεν άρεσε ένα κτήμα. Λες και είναι υποχρεωτικό να αρέσει ένα κτήμα σε όλους. Ή γινόμαστε αποδέκτες παραπόνων από τις επιχειρήσεις επειδή για κάποιο μέλος η ένταση της μουσικής στη δεξίωση δεν ήταν αρκετή. Και ζητούν τέτοιες αναρτήσεις να διαγραφούν. Γιατί; Γιατί δεν τους αρέσει το περιεχόμενό τους. Γιατί δεν συμφωνούν με την άποψη που εκφράζουν. Γιατί οι άλλοι μπορούν να γράφουν στο διαδίκτυο, αρκεί να έχουν καλή άποψη για τις επιχειρήσεις τους. Την αντίθετη άποψη, απλά δεν μπορούν να την δεχθούν. Δεν μπορούν να τη χωνέψουν.

Οι επιχειρήσεις λοιπόν, πολύ συχνά χάνουν το μέτρο και δεν ξέρουν ούτε για ποιο λόγο έχει νόημα να παραπονεθούν, ούτε και ξέρουν πώς να αντιδράσουν σωστά και πώς να ζητήσουν τη βοήθειά μας! Επιπλέον, κανείς τους δεν έχει διαβάσει νωρίτερα τους Όρους Χρήσης, ούτε και έχει ενημερωθεί για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν σε μια τέτοια περίπτωση. Και να σας πω και το καλύτερο; Το θέμα για το οποίο καλούν, συνήθως το έχουν ξεκινήσει οι ίδιοι, έχοντας γραφτεί στο Forum και παριστάνοντας τον απλό μελλόνυμφο!

Υπάρχουν ορισμένα χαρακτηριστικά σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, αλλά δεν είναι του παρόντος να τα περιγράψω. Στην εταιρεία μας τα έχουμε μελετήσει και τα έχουμε αναλύσει σε βάθος, μετά από 7 χρόνια πείρας. Θα αναφέρω μόνο δύο στάνταρ ερωτήσεις μας και τις  αντίστοιχες απαντήσεις που μας δίνουν συνήθως.

Ερ.  Αν διαβάζατε κάτι που δεν σας άρεσε σε μια ομάδα στο Facebook θα παίρνατε τηλέφωνο τον Marc;

Απ. Το Facebook είναι Facebook, πώς να πάρω τηλέφωνο;

Ερ. Καλέσατε σήμερα για να παραπονεθείτε για ένα σχόλιο χρήστη που δεν σας αρέσει. Για όλα τα άλλα θετικά σχόλια έχετε να πείτε κάτι; Γιατί τόσο καιρό δεν μας ενοχλήσατε και γι’ αυτά!

Απ. Ε εντάξει, τα θετικά σχόλια τα έχω δει, αλλά τι να σας πω γι’ αυτά… δεν μου δημιουργούν πρόβλημα όπως το αρνητικό! Καλά είναι… έρχονται πολλοί πελάτες που έχουν διαβάσει πρώτα αυτά στο Forum, γι’ αυτό και θέλω να διαγράψετε τα αρνητικά, γιατί το forum το διαβάζουν οι νύφες και ασκεί επιρροή.

Αυτό λοιπόν, μάς συμβαίνει εδώ και 7 χρόνια που λειτουργεί το teleiosgamos.gr και το Forum. Και μάλιστα κατά περιόδους, παρατηρείται ένα κύμα αύξησης τέτοιων ενοχλήσεων από τις επιχειρήσεις, σαν να υπάρχει ένα οργανωμένο σχέδιο δράσης από κάποιους που τους έβαλαν τη φιτιλιά. Ειδικά την περίοδο της Σαρακοστής, που δεν τελούνται μυστήρια και οι περισσότερες επιχειρήσεις γάμου έχουν πεσμένη δουλειά, οι περιπτώσεις που καλούμαστε να διευθετήσουμε αυξάνονται. Γιατί ως γνωστό “της κοντής… της φταίνε οι τρίχες”.

Σήμερα λοιπόν από το πρωί είχαμε τρία τέτοια κρούσματα! Κατά τα άλλα σήμερα είναι η Ημέρα Ελεύθερης Online Έκφρασης (κατά της Λογοκρισίας στο Διαδίκτυο), αλλά αρκετοί θα ήθελαν να γυρίσουμε μερικά χρόνια πίσω, όταν τα social media ήταν άγνωστη έννοια.

Τώρα που το διαβάσατε ελάτε να το συζητήσουμε

σχόλια